۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

پدیده نوری زاد

نوری زاد پدیده شگرفی است. داستان تلاشی سیستمی ایدئولوژیک است که تاب اقناع هوادارانش را ندارد. قصه فروپاشی افسانه خودی وغیر خودی است. انفجار درونی پدیده ای مصنوعی است.

نوری زاد منافع ویژه ای را پی نمی گیرد. در بافت های ذهنی خود از حقیقتی پاسداری می کند که در دست مدعیان نابی حقیقت دست مایه دروغ و دغل برای فریب مردم گشته است. راه جویی است که راهبر خود را در قعر ورشکستگی به نظاره نشسته است. واز سر درد بر رهبر خویش می خروشد.

نوری زاد طلیعه در هم شکستن کاریزمای مذهبی بر ساخته بر قامت ولایت فقیه است. نوری زاد تجلی شکاف عظیم ادعا وعمل است. نوری زاد صدای انسانیت صادقی است که در میانه ی گرداب پلشتی هنوز کورسوی امید را از سر چشمه پلشتان می جوید. نوری زاد ها در همین جا متوقف نخواهند شد. با هم آخرین گفتگوی همسر ایشان را بخوانیم :

کلمه: در خبرها آمده بود که حکم شلاق و سه سال و نیم حبس محمد نوری زاد که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب انقلاب صادر شده بود ،در شعبه ۵۴ تجدید نظر عینا تایید شد
محمد نوری زاد جهاد گر، نویسنده و مستند ساز به دلیل نوشتن سه نامه سرگشاده خطاب به رهبری و یادداشتی با عنوان «سقوط قاضی‌القضات شهر» در اعتراض به رئیس قوه قضائیه، دستگیر و به اتهام تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبر، رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور و امام جمعه مشهد به زندان و شلاق محکوم شده است.
خبرنگار “کلمه” در باره تایید جکم نوری زاد با فاطمه ملکی همسر وی مصاحبه کوتاهی انجام داده است که می خوانید .
خانم نوری زاد آیا شما تصور می کردید که حکم آقای نوری زاد عینا تایید شود؟
با توجه به لایحه ای که وکیل ایشان نوشته بودند و ما هم مطالعه کردیم بنظر میرسید که به متن لایحه توجه کنند. اما متاسفانه بنظر میرسد که اینگونه نبوده و متن لایحه را مطالعه نکرده اندو حداکثر مجازات را برای ایشان در نظر گرفته اند. من شخصا انتظار داشتم حکم تعدیل بشود ولی اگر آقایان چنین تشخیص داده اند ما هم حرفی نداریم.
به نظرتان چرا کوچکترین تخفیفی به نوری زاد داده نشده است و حتی حکم شلاق او را نیز تایید کرده اند.آیا فکر می کنید آنها واقعا یک سینماگر و روزنامه نگار را می خواهند شلاق بزنند؟
چرا شلاق نزنند .اتفاقا باید نوری زاد را شلاق زد. باید فریاد بزنند که ده ضربه شلاق برای بسیجی بودنت. ده ضربه برای وقف کردن خودت در مناطق محروم.ده ضربه برای راوی فتح بودنت . ده ضربه برای تعهدت و ده ضربه برای اندیشه ی مهار نشدنی ات و خودشان خواهند فهمید که جایی برای توهین و آقای علم الهدی نخواهد ماند.
آیا بعد از تایید حکم با آقای نوری زاد صحبتی کرده اید؟واکنش و نظر ایشان در این باره چیست؟
خیر هنوز صحبت نکرده ایم
ایا تحمل دارید همسرتان همه این سه سال و نیم را در زندان باشد و حتی شلاق بخورد؟
هر حکمی که این قضات صادر میکنند اگر واقعا کمک میکند به جاری شدن صداقت ، حقیقت و پاکی در جامعه که مبارک آنها و مبارک ما باشد. اما اگر اینطور نباشد که نیست خدا ناظر است و چه قاضی ای بهتر از خدا.در مورد تحمل هم , ما را ز سر بریده می ترسانید .ما هم مثل خانواده ی دیگر زندانیان .
اقدام بعدی شما و آقای نوری زاد برای پیگیری های بیشتر حقوقی چیست؟
دادستان به ما گفته بودند که بگذارید آزاد شود ،بعد از آن پنج نفر که نوری زاد را در زندان کتک زده بودند ،شکایت کنید و قول داده بودند که آزاد میشود که متاسفانه ما با بدقولی مواجه شدیم. اما حالا ما پیگیر شکایت مان از آن افراد که ایشان را در زندان مورد ضرب و شتم قرار داده بودند هستیم.
و سخن آخر
ای مرغ گرفتار بمانی و ببینی…آن روز همایون که به عالم قفسی نیست

هیچ نظری موجود نیست: